Marketing zapachowy w Twojej restauracji – aromamarketing
Dla właścicieli lokali gastronomicznych najważniejszą kwestią jest zadbanie o odpowiednio atrakcyjne czynniki zachęcające potencjalnych gości do zjedzenia w restauracji. Takich rzeczy jest wiele. Wystrój lokalu, profesjonalnie wyszkolona obsługa czy świetnie skonfigurowany system POS, przyśpieszający pracę kadry. Jest jednak rzecz, jaka w sposób niezwykle znaczący wpływa na decyzję klientów co do skorzystania z usług wybranej restauracji. Jest to marketing zapachowy w Twojej restauracji – aromamarketing.
Świetny sposób na zwiększenie atrakcyjności lokalu
Badania udowodniły, że znacząca większość decyzji podejmowanych przez ludzi jest wynikiem emocji. Głównym faktorem jest impuls. Komponent, jaki w przewrotny sposób wpływa na emocje, w przypadku jedzenia, to zapach. Odgrywa on również rolę pioniera, jeśli chodzi o wrażenia smakowe. Aromat wywołuje niezwykle pozytywne skojarzenia, wpływa na samopoczucie konsumenta. Kształtuje on również decyzję gościa w restauracji.
Aromamarketing został stworzony, aby wykorzystać wybrane kompozycje smakowe, wpływając na emocje i impuls klienta. Korzystając z tego rodzaju zabiegu, można wpływać na budowanie pozytywnego wizerunku wybranej restauracji, zostawiając niezapomniane wrażenia po konsumpcji posiłku.
Marketing zapachowy w Twojej restauracji – aromamarketing
Ta nowa, rewolucyjna metoda przyciąga klientów do wybranych lokali gastronomicznych. Odpowiednio dobrane kompozycje aromatów potrafią zatrzymać klienta przed szyldem restauracji, a następnie zachęcić do skorzystania z jej usług. Zapach lokalu kreuje niezwykłą, specyficzną atmosferę. Dzięki niemu, goście potrafią na dłużej zapamiętać chwile spędzone z bliskimi, jak również zbudować pozytywne odczucia wynikające z samego przebywania w tak klimatycznym miejscu. Te skojarzenia pozwalają na zachowanie dobrej opinii na temat restauracji, w której gość spędzał czas. Dzięki temu, kolejni goście przekraczają próg aromatycznej restauracji.
Ponadto, dobry aromat potrafi sprawić, że klient poczuje się w restauracji na tyle dobrze, że przestanie zwracać uwagę na oczekiwanie na zamówienie lub podejście kelnera. Bardzo często zdarza się również, że restauracje korzystają z wybranych zapachów w celu zniwelowania nieprzyjemnych zapachów, które są standardowe dla lokali gastronomicznych. Mowa tu o przypalonym oleju czy składnikach. Dzięki odpowiedniej kompozycji aromatów istnieje możliwość zlikwidowania tego typu bodźców, które mogą skutecznie zniechęcić gości do ponownego odwiedzenia lokalu lub polecenia swoim znajomym.
Skuteczny zapach to nie wszystko
Marketing zapachowy w Twojej restauracji – aromamarketing to nie wszystko. Jest to tylko jeden z czynników pozwalających na zwiększenie atrakcyjności lokalu. Główną rzeczą warunkującą zadowolenie klientów to oczywiście kuchnia. Praca kucharzy jest zdecydowanie najważniejszym faktorem w restauracji. Jednakże, skoro można korzystać z różnych dodatkowych ulepszeń, dlaczego nie? System POS, który przyśpiesza efektywnie działanie lokalu to tylko jeden z przykładów w jaki można uatrakcyjnić swój lokal. Dobrze skonfigurowany system POS to inteligentny system wspomagający pracę restauracji i jest jedynie narzędziem-podobnie jak aromamarketing, które może, ale nie musi, uczynić lokal znacznie przyjemniejszym. Oczywiście najważniejszą rzeczą jest odpowiednie zarządzanie w gastronomii, które wpływa na wszystko co dotyczy naszej restauracji.
Dowiedz się więcej o kolorach w marketingu, które mają swoje zastosowanie w restauracjach.
Znalazłem to dzisiaj i muszę się podzielić. Każdy powinien to przeczytać!