System ERP i CRM – co warto o nim wiedzieć?
System zarządzania ERP (enterprise resource planning – planowanie zasobów przedsiębiorstwa) ma na celu zwiększenia efektywności działalności. Głównym założeniem jest osiągnięcie spójnej całości i zintegrowanie wszystkich działów funkcjonujących w firmie. Podstawowym narzędziem jest baza danych, która dostarcza jednakowych informacji dla każdego działu m.in. produkcji, logistyki, dystrybucji, sprzedaży i marketingu, finansów, zarządzania zasobami ludzkimi. Sprawdź, czy system ERP i CRM – https://positiveretail.pl/crm/ – to programy, na które warto postawić.
System ERP i CRM – popraw relację ze swoimi klientami
Warto wiedzieć, że system ERP i CRM pozwalają również usprawnić relacje z klientami. CRM Bastion pozwala połączyć ze sobą wszystkie działania, tak aby osiągnąć najwyższy poziom efektywności. Nie od dziś wiadomo, że zadowolenie klienta bezpośrednio przekłada się na opłacalność przyjętej strategii. Mając kilkaset tysięcy klientów niemożliwym jest zadbać o każdą osobę w sposób indywidualny.
Moduł CRM cechuje się wysoką funkcjonalnością. W banalny sposób można rozbudowywać kartę klienta o nowe pozycje, tak aby otrzymać niezbędne dane. Jest to również spore ułatwienie dla pracowników. Nic nie szkodzi na przeszkodzie, aby umieścić w systemie zarządzania ERP i CRM np. z którym klientem należy jutro się skontaktować. Nie ma ryzyka tego, że zadanie zostanie pominięte, a klient będzie niezadowolony. Dużym autem jest to, że moduł zapisuje także zgody klientów na przetwarzanie danych. Jest to ważne, szczególnie podczas, jakichkolwiek problemów związanych z zarzutami o nielegalne pozyskanie danych (jest to powszechne zjawisko). Tutaj w kilka sekund można dotrzeć do potrzebnego dokumentu.
Moduł CRM pozwala również na stworzenie grup klientów, za które odpowiedzialna jest konkretna osoba. Pozwala to na lepszą organizacją pracy, a także porównanie realnych wyników pracowników.
Warto stawiać na personalizowane oferty systemów ERP i CRM
Osoby zarządzające mogą dokładnie przeanalizować, jakie produkty zakupiła dana osoba. Bezproblemowo można stworzyć dla niej specjalną ofertę sprzedaży. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przesłać na maila kupon z okazji urodzin, czy też zniżkę na nową kolekcję ubrań. Warto również zadbać o nowych klientów np. poprzez bon promocyjny na start. Wszystko to wpływa na satysfakcję klientów. Są oni skłonni kupić znacznie więcej, niż planowali. Ponadto personalizowanie oferty może przyczynić się na wzrost lojalności. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba, która otrzyma spersonalizowaną zniżkę lub bon, w przyszłości ponownie skorzysta z usług danego przedsiębiorstwa.
Podsumowanie
Budowa systemu lojalnościowego nie jest łatwym zadaniem, jednak może nieść ze sobą wiele korzyści. System ERP i CRM zwiększa intuicyjność oraz sprawność działań. Każdy, nawet najmniejszy szczegół gromadzony jest w module. Każda upoważniona osoba ma do niego wgląd, a wyszukanie danych trwa zaledwie kilkanaście sekund. Tworzenie więzi z klientami nigdy wcześniej nie było tak proste. Można mieć lepszą kontrolę nad wynikami sprzedaży. Dużym atutem jest również historia dotychczasowych transakcji. Ponadto moduł CRM może być spersonalizowany do potrzeb przedsiębiorstwa, a także specyfiki danej branży.
Dowiedz się również o systemie PBX.
To nie tylko artykuł – to prawdziwa intelektualna uczta.