Organzacja hotelu w XXI wieku, czyli system do hotelu

W dawnych czasach prowadzenie hotelu było sporym wyzwaniem, ponieważ wszystkie rzeczy należało wykonywać ręcznie od spisania gości po uporządkowanie pracy w taki sposób, by wiedzieć, który pokój jest zajęty, a który wolny. Dziś organizacja pracy wygląda zupełnie inaczej, a wszystko za prawą systemu do hotelu – http://www.chart.pl/systemy-hotelowe/.

Specyfika XXI wieku

Dlaczego? Przede wszystkim obecnie podróże towarzyszą nam cały czas. Osiągnięciem jest wyjazd długotrwały na inny kontynent, zaś lokalne wyjazdy do innego miasta można nazwać wręcz codziennością. Ponadto teraz hotele nie oferują już tylko miejsc noclegowych i wyżywienia, lecz nieraz także i dodatkowe usługi, jak SPA, basen itp. Oprócz tego żyjemy w czasach Internetu – ludzie rezerwują pobyty, odwołują je. Słowem w żaden sposób nie uda nam się już zatrudnić jednego pracownika do obsługi hotelu.

Organizacja pracy w hotelu

Dzisiaj takie zorganizowanie działania hotelu zajmuje naprawdę całkiem sporo czasu i energii. Trzeba przecież zadbać jakoś o wymianę informacji z poszczególnymi podjednostkami hotelu, nie dopuścić do sytuacji, w których nagle dublują nam się rezerwacje czy zamówienia itd. A dlaczego w zasadzie jest to wszystko aż tak istotne? Otóż, kiedy wszystko w hotelu jest jak w zegarku, klient jest zadowolony. To zaś przekłada się na polecenie danego obiektu innym osobom, większą liczbę gości oraz w efekcie – sukces hotelu.

System do hotelu – znakomite rozwiązanie

Co jednakże możemy zrobić, aby usprawnić pracę w hotelu? Otóż idealnym wręcz rozwiązaniem wydaje się być system do hotelu. O co tutaj chodzi? System do hotelu to narzędzie, które przede wszystkim zajmuje się organizacją pracy w hotelu. Co to oznacza w praktyce?

1) Wirtualny kalendarz

Przede wszystkim każdy system hotelowy zapisuje i przetwarza wszelkie informacje dotyczące rezerwacji, wyjazdów, przyjazdów, meldunków itd. Co istotne – system ten zintegrowany jest oczywiście ze stroną internetową hotelu oraz wszelkimi innymi serwisami, na których to można zabukować nocleg u nas. Dzięki temu nie zapominamy o żadnej rezerwacji, klienci się nie denerwują itd.

2) Pomoc w finansach

Systemy do hotelu mogą także zapamiętywać to, ile noclegów ktoś u nas spędził, z ilu i jakich dodatkowych usług skorzystał oraz oczywiście sumować wszystkie kwoty. Ułatwia to w dużej mierze zadanie pracownikom oraz chroni nas przed brakiem zapłaty za jakąś usługę.

3) Organizacja kuchni

System do hotelu także dobrze sobie radzi ze wszelkimi rodzajami zamówień z zakresu gastronomii – czy to w hotelowej restauracji, barze czy też z zakresu zamówień i listy zakupów.

System do hotelu – konieczność

Jak zatem widać, obecnie zainwestowane w system do hotelu to konieczność a nie tylko zwykła fanaberia. Jeśli chcemy się rozwijać i osiągnąć prawdziwe europejskie standardy, to jednak konieczne jest usprawnienie pracy hotelu. Już nie mówiąc o tym, że przecież kiedy zaczniemy się rozbudowywać i powiększać swój hotel, to przecież tradycyjne systemy organizacji nie podołają takim nowym wyzwaniom.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *