Fotografia produktowa – kiedy warto z niej skorzystać?
Fotografia produktowa – kiedy warto z niej skorzystać?
Dobra prezentacja produktów jest niezbędna jeśli zależy nam na wysokiej sprzedaży. W odpowiedzi na potrzeby rynku prężnie rozwijającą się dziedziną jest fotografia produktowa. O ile robienie zdjęć krajobrazów, a nawet osób jest w zasięgu umiejętności wielu osób, tak dobre zdjęcie reklamowe to dziedzina dla profesjonalistów. Żeby uzyskać satysfakcjonujący efekt, potrzebny jest nie tylko dobry sprzęt, umiejętności, ale również studio fotograficzne.
Kto korzysta najczęściej z fotografii produktowych?
Fotografia produktowa jest wykorzystywana zarówno w katalogach drukowanych, jak i w sklepach internetowych. Od tego jak zostanie zaprezentowana dana rzecz zależy to, czy wzbudzi ona zainteresowanie potencjalnych klientów. Wiele osób zaczyna specjalizować się w zakresie fotografii produktowej i zajmuje się tylko tą dziedziną. Szeroka wiedza i dostosowany do potrzeb sprzęt pozwalają idealnie zaprezentować rzecz i tym samym zachęcić klientów do kupna.
Zdjęcia produktów najlepiej jest wykonywać na jasnym tle lub poddać je takiej obróbce, aby ten efekt uzyskać. Taki sposób prezentacji jest najwłaściwszym sposobem na zaprezentowanie szczegółów rzeczy oraz brak rozpraszających elementów, które mogą odciągać uwagę od tego, co na zdjęciu jest najważniejsze. Co równie ważne dopasowanie ujęć produktu powinno realnie oddawać wymiary rzeczy oraz jego barwę.
Studio fotograficzne, czy prywatny fotograf?
Fotografia produktowa odzieży czy innych rzeczy, które mają zostać zaprezentowane może zostać wykonana w studio fotograficznym lub prywatnie działającego fotografa, który robi to na własną rękę. Najlepiej przed podjęciem decyzji o współpracy zapoznać się z portfolio lub wcześniejszymi osiągnięciami danej osoby. To dobra wskazówka, aby poznać styl oraz jakość tworzony prac. Pomoże ona w wyborze osoby, z której usług będziemy chcieli skorzystać przez dłuższy czas.
Fotografia odzieży, produktów spożywczych, sprzętu elektronicznego to bardzo szeroka dziedzina. Niektórzy robią w jej ramach wąską specjalizację i uwieczniają tylko określone typy rzeczy. Ważne jest też samo przygotowanie produktu i ustawienie go pod odpowiednim kątem i z właściwej perspektywy. Dobry fotograf produktowy z pewnością potrafi zrobić to w atrakcyjny sposób. Zdjęcie powinno dobrze prezentować się na stronie oraz materiałach drukowanych. Ważna jest zatem ich uniwersalność. Zdjęcia powinny być ostre, dobrze doświetlone oraz uchwycić proporcję i barwy danej rzeczy.
To jest ten rodzaj lektury, która naprawdę otwiera oczy.